Az adBlue trükk
Egyre ritkábban kell szerokszolni, edblúból viszont egyre többre van szükség. Aki nem érti, csak egy picit olvasson tovább, hogy autója SCR-ét nehogy tönkrevágja valami hígított NOX-szal!
Az angol nyelvben a mai napig használják a xerox copy kifejezést, ha fénymásolást emlegetnek, pedig a Xerox már nem az egyetlen fénymásoló gyártó. Én is többször hallottam már – szerintem helytelenül – szerokszolásnak mondani a fénymásolást.
Sokan hiszik, hogy a NOx (NOx:különböző mennyiségű oxigénatomhoz kapcsolódó, mérgező nitrogén oxidok) semlegesítő adalékokból is van az adBlue® és a gyenge hamisítványok, pedig a járműipar szelektív katalitikus redukció elvén működő (SCR) rendszereiben használt folyadék a világon mindenhol teljesen azonos recept alapján készül, mert ha megfelel az ISO 22241 szabványnak, akkor az bizony már egy igazi edblú, vagyis egy teljesen valid, valóságos, jó minőségű, átlagos, minden autóban használható, molekulára azonos NOx semlegesítő adalék.
Szóval az adBlue® jól elhitette, hogy más nem jó, de ne dőljünk be neki, ha a pénztárcánk nem feneketlen persely.
Én kocsimba melyik jó?
Mindegyik. Bármelyik. Nincs különbség. Illetve annyi, hogy ha valamelyik gyártó megveszi az adBlue® védjegy használati jogát, akkor ráírhatja ezt a népszerű kifejezést a kannájára, de ettől a folyadék receptje ugyanaz, mint amire nem írták rá. Ha nem veszi meg, akkor mondjuk csak annyit írhat rá, hogy például UNI+ BLUE, de akkor is rá van írva, hogy ISO22241 és akkor már minden rendben van. Meg talán az is, hogy NOX, ami már nem is kötelező ahhoz, hogy jó legyen, de minket jól irányba állít.
Néhány dologra mégis kell vigyázni
Ne fagyaszd meg (-11 C°), ne tedd napra, ne melegísd +30 C°fölé, ne hígítsd semmivel. Ha ezeket nem tartod be, az autó garanciája is veszhet. Ha van kedved megtudni, hogyan bánj az edblúval, olvasd el a NOx adalékokról készült kisokost a terméklista alatt.
És így működik a teljes rendszer: