JLM Dízel Antibakteriális távol tartja az algákat a dízel- és biodízel-üzemanyagtartályoktól (tároló tartályoktól), a dízelelosztó rendszerektől és a tüzelőanyag-rendszerektől.
A kőolajból készült üzemanyag környezetre veszélyes összetevőkből áll, beleértve a nagyon mérgező ként. A bioüzemanyag természetes olajok vagy zsírok kombinációjából készül. A biodízel legfontosabb környezeti előnye, hogy ez a tiszta növényi olaj (PVO) biológiailag lebontható. A biodízel nem tartalmaz mérgező anyagokat, például ként, aromákat vagy más környezetre veszélyes összetevőket.
A mérgező kipufogógázok mennyiségének csökkentése érdekében a kormányoknak meg kell követelniük, hogy a tüzelőanyag-beszállítók a biodízel egy meghatározott százalékát összekeverjék a kőolajból nyert dízellel. 2008 óta létezik egy világméretű szabvány, amely előírja a tüzelőanyagban lévő kén megengedett legnagyobb mennyiségét. A kén szintjét csökkentik a biodízel és a kőolaj-dízel keverésével. Egyre több ország tesz kötelezővé a biodízel felhasználását, az egyes országok közötti keverési arány mellett. A biodízelt tartalmazó biodízel a B betűvel felismeri, majd egy számot; B5, B15, B20 vagy B90 a leggyakrabban megtalálható. Az 5., 15., 20. és 90. szám a petróleumból nyert dízelolajban jelen lévő biodízel százalékát jelzi.
Alga mint biodízel nyersanyaga
A biodízel egyik alapanyaga az algák. Fokozottabban az alga-dízel a bioüzemanyagok harmadik generációjának tekinthető, és ennek következtében növekszik az alkalmazás. Minden üzemanyag tartalmaz egy bizonyos mennyiségű vizet. A dízel kevésbé kifinomult (szűrt), mint a benzin, így több vizet tartalmaz. A biodízel higroszkópos, ami azt jelenti, hogy kémiai összetétele miatt vonzza a környező környezeti nedvességet. A normál dízelben viszonylag több víz és a biodízel higroszkópos tulajdonságai együttesen azt jelentik, hogy sok nedvesség van jelen.
Alga mint nedvesség; ez növeli őket. Mint a többi növény, az algák is gyorsabban növekednek, ahogy a hőmérséklet emelkedik. A kén egyik tulajdonsága, hogy korlátozza az algák növekedését. Mivel azonban az üzemanyagban lévő kén mennyisége manapság fokozatosan csökken, az algák több lehetőséget kapnak az üzemanyag-tároló rendszerben és az üzemanyagrendszerben való szaporodásra.
Az iszap blokkolja az üzemanyag-rendszert
Az alga vizuálisan iszapként azonosítható, és ez az iszap felhalmozódik az üzemanyag-tároló rendszerbe és az üzemanyagrendszerbe. Az iszap az üzemanyagtartálytól az üzemanyagszűrőig terjed az üzemanyagcsöveken keresztül. A dízelmotor üzemanyagszűrője vízelválasztót tartalmaz, amely összegyűjti a nedvességet a dízelben, és megakadályozza az üzemanyag-szivattyú, a dízel befecskendező szelepek és a motor bejutását. Az alga iszap felhalmozódik a szűrőbe, és egy idő után letiltja a szűrőt. Ennek eredménye az, hogy a motor egyre rosszabbul működik, és egy bizonyos ponton már nem fog elindulni, mivel az üzemanyag megakadályozza a motor bejutását.
Az autót majd egy műhelybe kell vinni. A műhelyben fel fog derülni, hogy az üzemanyagszűrőben iszap van, majd a szűrőt a mechanikus váltja fel. A jármű most ismét jól vezet, és az autó tulajdonosa úton lesz. Ez azonban majdnem biztosan csak rövid időre szól. Az üzemanyagtartály és a csövek algájának növekedése a korábbiakhoz hasonlóan folytatódni fog, és a kérdések hamarosan újrakezdenek. A motor ismét rosszul indul el, és az ügyfélnek ugyanazt a problémát kell visszaküldenie a garázsba. Ez az utolsó dolog, amit az ügyfél akar.
A tüzelőanyagban lévő algák másik káros hatása az, hogy az üzemanyag-szivattyú és a dízel befecskendezők hibákat okozhatnak. A szigorú környezetvédelmi követelményeknek köszönhetően ezek a részek egyre pontosabban és érzékenyebbé váltak. Még a szem számára láthatatlan legkisebb szemcse is súlyos hibát okozhat a csúcstechnológiájú komponensekben. Az a tény, hogy a komponensek szélsőséges követelményeknek vannak kitéve, rendkívül költségesé teszi őket. Ezért jobb, ha nem kell cserélni őket.
Követelmény: tisztítsa meg a teljes üzemanyag-rendszert
Nagyon fontos, hogy ne csak az üzemanyagszűrőt cserélje le, hanem az üzemanyag-rendszer egészének tisztítását is. A JLM Dízel Antibakteriál egy olyan terméket tartalmaz, amely megöli az élő szervezeteket, például az algákat. Figyelem: ezek a termékek nem távolítják el az alga növekedést. Szélsőséges esetekben az üzemanyagrendszerben az alga növekedés nagysága olyan nagy lesz, hogy többé már nem tisztítható adalékkal. A kézi tisztítás az egyetlen megoldás erre. A kézi tisztítás után a JLM Dízel Antibakteriál megakadályozza az algák növekedését és az üzemanyag rendszer tisztítását.
A JLM Dízel Antibakteriál alkalmas minden tüzelőanyag-tároló rendszerre, tüzelőanyag-szállító rendszerre és minden dízelmotorra, turbó nélküli és vagy turbó nélküli, valamint minden rendszeres dízel üzemanyaggal működő motorhoz.