A PETRONAS TUTELA fékfolyadékok, a szervokormányfolyadékok és a TUTELA LHM elválaszthatatlan üzemfolyadékok az autóiparban. A fék- és kuplungfolyadék hőálló folyadék, amely nem tartalmazhat vizet, hogy megvédje a belső fékalkatrészeket a korróziótól, és kémiailag ne változtassa meg tulajdonságait a hőmérséklet-változáskor. A jó minőségű fékfolyadék különösen fontos a biztonságos közlekedés szempontjából, mivel a féktárcsák, a féknyergek, a fékbetétek és a fékfolyadék hőmérséklete az autó megállításakor 400 °C fölé emelkedhet.
A legtöbb esetben az autókat DOT 3 fék- és kuplungfolyadékkal üzemeltetik. A kémiailag kifejlesztett DOT 3 fékfolyadék hasonló a DOT 4 fékfolyadékhoz. Az egyetlen különbség közöttük, hogy a DOT 4 magasabb forrásponttal és alacsonyabb vízfelvétellel rendelkezik.
A DOT 5 fékfolyadék összetétele teljesen más, mint a DOT 3, DOT 4 vagy akár a DOT 5.1 fékfolyadéké. A DOT 5 fékfolyadék szilikonalapú, ezért nem keverhető a fent említett DOT 3, DOT 4 és DOT 5.1 fékfolyadékokkal.
A fékfolyadék a fékalkatrészek szükséges része és anyaga, amely a fékhatást a fékpedálról a kerekekre továbbítja, ezért a fékfolyadék hiánya csökkentheti a fékhatást, és bizonyos esetekben a fékfolyadék hiánya lehet az oka annak, hogy az autó fékjei teljesen tönkrementek.
A fékfolyadék forráspontját "száraz" forráspontú (EBRD), amely nem tartalmaz vizet, és "nedves" forráspontú (WERBP), amely 3,5% vizet tartalmaz.
Alkalmazás
Magas forráspontú fékfolyadék glikolétereken és bórésztereken alapuló fékfolyadék ABS-szel, TSC ESP/DSC-vel kombinált nagy teherbírású hidraulikus fékrendszerekhez.
Specifikációk:
SAE J1703, SAE J1704
ISO 4925 Class 6
FMVSS N°116 - DOT3, DOT4, DOT5.1
JIS K2233
FIAT 9.55597 C.T.R. N°F002.L18