A Shell Omala S4 WE korszerű, szintetikus hajtóműolaj nagy teljesítményű ipari csigahajtóművek részére; receptúrája speciálisan kiválogatott polialkilén-glikol alapfolyadékokat és adalékokat tartalmaz. A hajtóművek optimális védelme céljából, nehéz üzemi körülmények között is - a megnövelt energia-hatékonyságot, a hosszú élettartamot és a mikro-pittinggel szembeni nagy ellenálló képességet is beleértve - kiváló kenési teljesítményt biztosít.
Tulajdonságok és előnyök
Hosszú olajélettartam - kevesebb karbantartás
A Shell Omala S4 WE úgy lett kifejlesztve, hogy a termék oxidációs és termikus stabilitása kiváló legyen, legyen nagyobb az élettartama és magas üzemi hőmérsékleten álljon ellen a káros oxidációs termékek képződésének. Elősegíti a rendszer tisztaságának a fenntartását a kiterjesztett karbantartási intervallumok során. A Shell Omala S4 WE lehetőséget biztosít a hagyományos ipari hajtóműolajokhoz képest lényegesen hosszabb karbantartási periódusokra.
Kiváló kopásvédelem
A Shell Omala S4 WE olyan összetételű, hogy kiváló a teherviselő képessége, ami még lökésszerű terhelés mellett is biztosítja az alkatrészek hosszú élettartamát. A termék nagymértékben ellenáll a mikro-pitting képződésének is. Ezek a jellemzők az ásványolaj-alapú termékekkel összehasonlítva a hajtómű és az olaj élettartamát tekintve jelentős előnyökkel járnak.
Fenntartja a rendszer hatásfokát
A Shell Omala S4 WE a csigahajtóművekben megnöveli azok hatásfokát és csökkenti üzemi hőmérsékletüket. Próbapadon való vizsgálatok tanúsítják, hogy az ásványolaj-alapú termékekkel összehasonlítva 15%-kal nagyobb, a más szintetikus szénhidrogén alapú kenőanyagokhoz képest pedig 11%-kal nagyobb hatásfokot eredményez. Ezeket az eredményeket a berendezésgyártóknál elvégzett tesztek és a gyakorlati üzemi tapasztalatok is igazolják.
Zárt ipari csigahajtómű-rendszerek
Nehéz üzemi körülmények között - úgy, mint nagy terhelés, nagyon alacsony vagy magas hőmérséklet, és nagy hőmérséklet-ingadozás - működő fordulatszám-csökkentő ipari csigahajtómű-rendszerek részére ajánlott. •
Megnövelt olajélettartam
A Shell Omala S4 WE főleg olyan rendszerekhez ajánlott, amelyeknél szükséges az extra hosszú élettartam, karbantartásuk ritka, vagy a rendszer nem megközelíthető (pl. szélerőmű-turbinák lapátállító hajtóműve).
Más területen való használata
A Shell Omala S4 WE olajok alkalmasak csapágyak és más komponensek cirkulációs és szóró rendszerekben való kenésére. A Shell Omala S4 WE használata nem ajánlott alumínium, vagy ötvözött alumínium anyagú alkatrészek kenésére. Nagy terhelésű, egyenes és ferde fogazású hajtóművekhez a Shell Omala "G" termékcsalád termékeit ajánljuk. A járművek hipoid hajtóműveihez a megfelelő Shell Spirax olajat kell használni.
Kompatibilitás és keverhetőség
Összeférhetőség tömítésekkel és festékekkel
Ajánlott a jó minőségű epoxigyanta-festékek használata, mert a polialkilén-glikolok hajlamosak arra, hogy bizonyos hagyományos festékeket megtámadjanak. Az Omala S4 WE használatára a gyakorlat szerint megfelelnek a nitril- kaucsuk és a Viton anyagú tömítések, azonban javasoljuk, hogy inkább Viton tömítéseket alkalmazzanak.
A termékre való átállítás folyamata
A Shell Omala S4 WE polialkilén-glikolokat tartalmaz, és nem fér össze sem az ásványi olajokkal sem a legtöbb, ettől eltérő alapú szintetikus kenőanyagtípussal. Ezért ezekről a termékekről a Shell Omala S4 WE olajra való átállás során megfelelő elővigyázatosság szükséges. A hajtóművet terhelés nélkül működtetve a rendszert minimális mennyiségű Shell Omala S4 WE olajjal át kell öblíteni, majd azt az átöblítés után még melegen le kell üríteni. Ideális esetben az ásványolajnak kitett tömítéseket is ki kell cserélni. Ellenőrizze a kenőanyagot néhány napos használat után. Győződjék meg arról, hogy az olajrendszerek tiszták és nem szennyezettek. A Shell Omala S4 WE nem elegyíthető néhány más típusú polialkilén-glikollal sem, így az utántöltés során is elővigyázatosság szükséges. Általában érvényes, hogy a leürítéskor is és az újra való feltöltéskor is kerülni kell az olajok keveredését.
Specifikációk:
- Bonfiglioli (ISO VG 150-460) DIN 51517 - Part 3 CLP