A MOTUL 4100 SYN-nergy SPEC 10W-40 Technosynthese® erősített szintetikus alapanyaga korlátozza az illékonyságot, nagyon magas kenőképességet biztosít, ami csökkenti a súrlódást, és ellenáll a modern motorokban elért magas hőmérsékleteknek, így tökéletesen megfelel számos gyártói előírásnak.
A Motul 4100 SYN-nergy Spec 10W-40 legtöbb európai gyártóhoz ajánlott motorolaj, mint például a MERCEDES, VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat és Cupra), STELLANTIS (Peugeot, Citroën és DS) és RENAULT.
Kifejezetten benzin- és dízelmotoros, szívó vagy turbófeltöltős, közvetett vagy közvetlen befecskendezésű autókhoz tervezték. Fokozott motorvédelmet biztosít és véd az LSPI (Low Speed Pre-Ignition) által okozott rendellenes égés veszélyeivel szemben. Alkalmas minden típusú üzemanyaghoz, ólmozott vagy ólommentes benzinhez, etanolhoz, LPG-hez, gázolajhoz és bioüzemanyagokhoz. Kompatibilis a katalizátorokkal (CAT).
Az ACEA B4 szabvány kiváló tisztító- és diszpergálószert és viszkozitásnövekedéssel szembeni ellenállást biztosít a közvetlen befecskendezéses dízelmotorok (kivéve a VAG-csoport (VW, Audi, Skoda, Seat és Cupra) szivattyús befecskendezőit) által termelt korom jelenlétében.
Az API SP teljes mértékben lefedi az API SN és az összes korábbi API-szabvány követelményeit.
Az API SP kenőanyagok jobb oxidációs ellenállást, jobb védelmet nyújtanak a lerakódásokkal szemben, jobb védelmet a motor szennyeződéseivel szemben, jobb védelmet a kopással szemben és jobb teljesítményt alacsony hőmérsékleten az olaj teljes élettartama alatt.
A közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotorok bizonyos kockázatot jelentenek az égéstérben fellépő szórványos előgyulladásos jelenségek szempontjából. Ez a fajta rendellenes égés a fémes zajokhoz hasonlóan szórványos, és LSPI-nek (Low Speed Pre-Ignition) nevezik az alacsony fordulatszámú előgyulladást. Nagyon magas nyomáscsúcsokat hoz létre az égéstérben, ami a dugattyú és végső soron a motor tönkremeneteléhez vezethet. Az API SP szabvány most már kiterjed erre az LSPI követelményre, hogy tökéletes védelmet nyújtson a közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotorok számára.
Az MB 229.3 szabvány sokkal szigorúbb, mint az MB 229.1 szabvány az öregedéssel szembeni ellenállás tekintetében (meghosszabbított olajcsere-intervallum: fedélzeti számítógép), és megköveteli az energiamegtakarítás alátámasztását: 1,2%-os növekedés a referencia 15W-40 kenőanyaghoz képest. Az MB 229.3 előírás a legtöbb MERCEDES benzin- és dízelmotorra vonatkozik, részecskeszűrő nélkül.
A PSA B71 2300 szabványa megköveteli, hogy a kenőanyag megfeleljen a legszigorúbb termikus korlátozásoknak, hogy kompatibilis legyen egyes részecskeszűrő nélküli benzin- és dízelmotorjaival.
A Renault RN0700 specifikáció olyan kenőanyagokat ír elő, amelyek megfelelnek a nagyon szigorú hőtechnikai korlátozásoknak, és kompatibilisek az utókezelő rendszerekkel.
Az RN0700 szabvány különösen a RENAULT-csoport (Renault, Dacia, Samsung) valamennyi szívó benzinmotorjára (kivéve a Renault Sport) vonatkozik. Az RN0700 szabvány vonatkozik továbbá az összes RENAULT dízelmotoros modellre, amelyek 1.5 dCi motorral vannak felszerelve DPF < 100 LE nélkül, 20 000 km vagy 1 év olajcsere-intervallummal. Használat előtt mindig olvassa el a jármű karbantartási kézikönyvében található ajánlásokat.
A Renault RN0710 szabvány a RENAULT csoport (Renault, Dacia, Samsung) összes turbófeltöltős benzinmotorjára, Renault Sport motorjára és DPF nélküli dízelmotorjára vonatkozik, kivéve a DPF nélküli 1,5L dCi dízelmotorral felszerelt, 100 LE-nél kisebb teljesítményű, 20.000 km vagy 1 év olajcsere-intervallumú RENAULT modelleket, amelyekhez az RN0700 szabványt kell alkalmazni. A 2,2L dCi motorok DPF-fel, csak az RN0710, nem pedig az RN0720 szerint jóváhagyott terméket használjon (régi: Motul 6100 Synergie+ 10W-40).
Használat előtt és kétség esetén mindig tanulmányozza a jármű karbantartási kézikönyvét.
Specifikációk:
Teljesítményszintek:
- MB 229.3
- PSA B71 2300
- RN0710 - RN0700
- VW 501.01 / 505.00