A Mannol Szívószelep-tisztító egy rendkívül hatékony eszköz a benzinmotorok szívórendszerének tisztítására a szívószelepekig és a legnehezebben hozzáférhető helyeken a tipikus szennyeződésektől a rendszer szétszerelése nélkül. A legtöbb esetben egyetlen alkalmazás elegendő ahhoz, hogy a szívórendszer tökéletes állapotba kerüljön.
Az üresjárati szelep (IAC) működése során fokozatosan lerakódások halmozódnak fel rajta, ami végső soron befolyásolja a levegő és a gázok keringését. Ez csökkenti a motor teljesítményét és gyorsulását, megzavarja az üresjárat egyenletes működését, és jelentősen növeli az üzemanyag-fogyasztást. Az eltömődött üresjárati szelep jelei a következők lehetnek:
- Nehézkes indítás;
- Szakadozó üresjárat, amit a fordulatszámmérő ugrásszerű leolvasása jelez;
- Lassú fordulatszám-csökkenés, amikor menet közben lenyomja a kuplungpedált;
- Fekete füst a kipufogócsőből.
Tulajdonságok:
- Gyorsan, hatékonyan és kíméletesen eltávolítja a szennyeződéseket, kormot, szén-, gyanta- és olajlerakódásokat és egyéb, legnehezebben eltávolítható és régi szennyeződéseket;
- Tovább védi a szívórendszer elemeit a korróziótól és oxidációtól, megakadályozza az új szennyeződések és lerakódások kialakulását rajtuk, biztosítja a mozgó alkatrészek működőképességét és mozgékonyságát, - meghosszabbítja a szívórendszer élettartamát és csökkenti a javítási költségeket;
- Megkönnyíti a hidegindítást, helyreállítja az alapjárati fordulatszám egyenletességét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást;
- Acetont tartalmaz - agresszív a festékfelületekre és a műanyagokra;
- Biztonságos a katalizátorokhoz, oxigénszenzorokhoz és turbófeltöltőkhöz.
Alkalmazás:
Használat előtt jól rázza fel a flakont.
A terméket a légtömegmérő mögé kell permetezni (a termék nem kerülhet rá) legalább 30 másodpercig (a szennyeződés mértékétől függően), amikor a motor üresjáratban van (legalább 2000 fordulat/perc).
Ha a fojtószelepen, a szívócső belsejében vagy a szívószelepeken különösen tartósan lerakódások vannak, a tisztítási eljárást meg lehet ismételni. A felhordás után hagyja a motort kb. 20 másodpercig járni min. 2000 fordulat/perc fordulatszámon, hogy a szívórendszerben lévő esetleges maradványok elégjenek.