A pléd runner és a Trabi sztori
Fény derült a francia kenőanyag márka amerikai promóciós Porschéjára. A cikk másik német márkája a Trabant. Róla a kétütemű motorolaj miatt írunk.
Fény derült a francia kenőanyag márka amerikai promóciós Porschéjára. A cikk másik német márkája a Trabant. Róla a kétütemű motorolaj miatt írunk.
(a képanyagot a MOTUL redeti cikkéből ollóztuk)
Kezd olyan népszerűvé válni a tengerentúli sportkocsi versenyzés (IMSA WheaterTech széria), mint hajdanában, a sportkocsi versenyzés aranykorában (1960-as, 1970-es évek). Ezért nem véletlen, hogy a tengerentúlon gyári csapattal vesz részt a küzdelmekben a BMW, a Mercedes, a Porsche és sok más nagy márka. De akadnak szép számmal privát csapatok is, akik a megvásárolható versenyautókat futtatják.
Ilyen a Pfaff Motorsport is. A kanadai csapat jól nyitotta az évet, mert a legendás Sebringi 12 óráson kategória győzelmet értek el a Porsche 911 GT3 R típusú versenygépükkel. A nyertes autóra nem csak a gyorsasága miatt figyeltek fel, hanem azért is, mert a piros-fekete fényezése igen emlékezetesre sikerült. A plédes dekorációban, jól mutat a Motul felirat.
Az utcai pléd runner
Hogy a népszerűsítés a pályán kívül is folytatódjon, a Pfaff Motorsports együttműködött a Motul tengerentúli képviseletével. Nolan Browning marketinges ötlete volt, hogy hasonló matricázású utcai autóval népszerűsítse az együttműködést. Ezzel a kocsival bátran lehet a pályára fuvarozni a VIP vendégeket, a depóban mutatni a jelenlétet, eljárni Cafee and Cars találkozókra és úton-útfélen reprezentálni a márkát. Ezért kerül fel a kockás pléd dizájn a Porsche suvra is.
Porsche tuning
A választás a mindennapokban jól használható Cayenne Coupé modellre esett. A látványos autó eltér a széria kiviteltől a matricázás mellett a Victory Equipment-től érkezett keréktárcsák és a futóművet érintő tuning miatt. A versenygépre hajazó dögös formatervet, a Leen Customs álmodta meg.
A kétütemű
Kelet-Európában mostanában reneszánszát éli a Trabant, amely a keleti blokkban az átlagember autójaként futott. 1963-ban indult útjára a 601-es típus gyártása, amelyből 27 év alatt, 2,8 millió darabot készítettek.
A retró életérzés erősödéséről a Trabantok használt piaci ára is tanúskodik. És az is, hogy hazájában több van manapság forgalomban, mint a Teslából. (Már nem sokáig.)
Motul 8002T Factory Line Road Racing
A fenti olajat használt Danny Eckert a tuningolt Simsonjában is, de a nagy megmérettetés a Trabijában történt. A kétütemű olaj használója még az 1980-as kiadású, – elviekben Bali sárga néven futó – nálunk inkább libafos zöldnek hívott Trabant 601.
Danny nem vacakolt, és első körben a fékeket tette rendbe, majd következtek a laprugók. Ennek a munkának lett az eredménye a leültetés. A belső korhű maradt, hozza a Trabik tipikus hangulatát.
Az izgalmas az egész Trabant sztoriban, hogy a tulajdonos munkába járásra, veterán autó találkozókra és a hétköznapokban is használja a papír Jaguárt. A mindennapokban történő a működtetést a Motul kétütemű motorolaja biztosítja. Ezt kell megfelelő arányban keverni a benzinbe, mert a kétütemű csoda még keverék olajozású.