Autód motorja nagy ívben tesz a pandémiára
Oké, hogy kevesebbet mész, mióta pandémia van. De az autód motorjában zajló kémiai reakciókat ez kevéssé érdekli. Az idő előtti motor eróziónak elejét veheted, ha nem akkor cserélsz olajat amikor kell, hanem amikor érdemes.
Oké, hogy kevesebbet mész, mióta pandémia van. De az autód motorjában zajló kémiai reakciókat ez kevéssé érdekli. Az idő előtti motor eróziónak elejét veheted, ha nem akkor cserélsz olajat amikor kell, hanem amikor érdemes.
Tudod mik ezek a kémia folyamatok?
Az olajtérben nem csak olaj van. Van egy csomó más minden is, például pára. Vízpára, ami a kipufogón, a nyitott szelepeken, de még a kartergáz elvezető rendszeren keresztül is odatámolygott azalatt a 12 hónap alatt, mióta nem cseréltél olajat.
Aztán ott vannak az olajadban a lebegő részecskék, amik a motor kopásából eredendően vagy a kokszképződés miatt kerülhetnek be. Van benne üzemanyag is, ami az utóbbi időben bioethanolt is tartalmaz bőven, attól függetlenül, hogy benzines vagy dízel kocsid van.
Szerencsétlen olajad meg csak küzd ezellen a sok minden ellen, hogy a vezértengelytől a nyugvócsapágyig minden meg legyen kenve rendesen azon az 5 kilométeren, amíg felmelegedni sincs ideje.
Ráadásul közben volt egy tél, amikor ez a pára jószerével oda is fagyogatott bizonyos jártokba, ezzel tovább csökkentve a rendes kenés esélyét. Ezért kell ügyelni, hogy az autót mindig rendesen melegítsd be.
Szóval ne hidd el a 20 meg 30 ezres olajcsere periódust, mert az ablakmatricán nem szerepel ugyan, de a kiskönyvben igen, hogy vagy évente. Ennek az ideje jött el most.
Így aztán ha szeretnél rendes árat kapni a kocsidért a használt piacon eladáskor (nem pedig árulkodó kék/fehér/fekete füstöket eregetve próbakörözni az új tulaj jelölttel), akkor érdemes erre is odafigyelni és rendesen követni az évenkénti olajcserét, tavasszal.
Mi az olajwebshop.hu-nál hozzátesszük a magunkét, hogy ne kelljen muskátlit ültetni a 10 éves autód motorházába.