Ettől az olajtól marad a pénz a teherautósok zsebében
A Shell Rimula olaja arról szól, hogy védje a motort belülről. Oké, mindegyik erre van. Mondod erre te. Háhhá! De nem így! Mondja az Olajwebshop.
Ugyanis a Rimula a dízel kamionok jó barátja.
Először is abba gondolj bele, hogy egy évi 200-300 ezer kilométert futó kamion esetében mennyit számít pár deci fogyasztáscsökkenés is. Örülnél ennyi pénznek otthon a hó végén, ahogy én is.
Ráadásul pár nap alatt érhet el a brutál északi hidegből Afrikába, és vissza. Ez akkora igénybevétel, mintha a te kocsid hetente többször másik évszakban találná magát. Hidegindítás, nagy terhelés, állva járatás, sós levegő, csupa olyan dolog, ami gyilkolja a technikát. Ráadásul az olajnak olyannak kell lennie, ami minden körülménynek megfelel.
Ami mindehhez kell, az benne van ebben az olajban. Egyfelől ott a szuper szintetikus alapolaj, ami a Shellnél egyedülálló, erről írtunk már a múltkor.
Másfelől több szabadalom is segíti a dolgot, amit éppen ezekre a helyzetekre fejlesztett ki a Shell. A Shell Rimula szintetikus olajok Dynamic Protection Plus termékcsaládja több olyan extra szabadalmat állít csatasorba a cél érdekében, ami máshol nincsen. A Pure Plus ugye a full szintetikus alapolaj, ami lényegében földgázból készül, és olyan tiszta, hogy csak na. Ráadásul olyan „vékony”, amiről a többiek csak álmodoznak. Ez a kiindulási alap.
Aztán ott az Adaptive Additive magyarul alkalmazkodó adalékok technológia, ami ott fejti ki a hatását, ahol szükség van rá a motoron belül, ezzel javítva a kenést és csökkentve a fogyasztást. Na de hogyan?
Fizikai és kémiai úton is védi a motort, mégpedig a lebegő részecskék lebegtetésével, és a kémiai korrózió lelassításával. Ebben van a nagy tudás, mert ahogy az üzemanyag bejut a motor belsejébe, ott mindenféle nem kívánatos változás idéz elő, már rövid távon. De ez az olaj semlegesíti ezt a hatást, ezzel védi a motor belső alkatrészeit a korróziótól. És itt most ne azt képzeld el, mint egy elporladt küszöbű autónál, hanem ennek az ezred-milliomod részét a csapágyak illesztésénél, ahol századmiliméteres pontosság az elvárt. Ott bármilyen oda nem illő dolog óriási pusztítást tud végezni, elég hamar.
De ha ezt az olajat használod, ezt lényegében ki is védted. Aztán ott a motoröblítő hatás, ami ekkora futásteljesítmény esetében folyamatos igényként jelentkezik, pont a gyűrűk és a hengerfal találkozásánál. Ez is pipa, mert ez az olaj minden felesleges lerakódástól megszabadítja a motort.
A tisztább motor pedig hatékonyabban működik, a vékonyabb olaj csökkenti a motor belső ellenállását, ezáltal további energiamegtakarítást eredményez, ami súlyos megmaradó pénzmennyiségben jelentkezik. És hát végül is ez volt a cél.
A Shell Rimula teherautó motrolajokat itt találod