Blog
2020.04.24 22:36

Pucold ki a verdát, de rendesen!

Pucold ki a verdát, de rendesen!

A kocsi csak ott áll a napon, a garázsban, a parkolóban, ahol pár hete hagytad? Van egy jó, és több rossz hírem. A jó hír, hogy nem megy bele a kilométer. A rossz hír, hogy...


A kocsi csak ott áll a napon, a garázsban, a parkolóban, ahol pár hete hagytad? Van egy jó, és több rossz hírem. A jó hír, hogy nem megy bele a kilométer.

A rossz hírek viszont, hogy több olyan kémiai folyamat is zajlik benne, ami később még visszaüthet. A lemerülő akksi csak az egyik gond. Indítsd be, és járasd meg 10-15 percre, a közértig, és mindenképp várd meg, amíg teljesen bemelegszik. 

A nagyobb bajok máshol vannak, de ettől a pillanattól számított három perc múlva már a lényegi lépések meglesznek.

Nos lássuk: romlik éppen bele az e10, és percről percre válnak ki az adalékanyagok. Ezek a kivált paraffin szerű fehéres lerakódások bosszantó dugulásokat fognak okozni az üzemanyag rendszerben. Ha ezt nem szeretnéd, tölts bele Üzemanyag stabilizáló adalékot. Ez nem hagyja lezajlani illetve nagymértékben lassítja a folyamatot.

A másik, hogy a fényezést és a gumialkatrészeket éppen zabája fel az UV-sugárzás. Erre is csodálatos kenceficéink vannak. Máris mondom.

Itt a víznélküli autómosás, amit nanotechnológiás mosásnak is hívnak, és ma már annyira elterjedt, hogy sokan előnyben részesítik a vizes tisztítás helyett. Például mi.  Persze megvannak a maga korlátai, Somogybabod után kár próbálkozni vele, de átlagos használat esetén tökéletesen megfelel. Mondjuk van csomó, de ez ami bevált. Ha a mosóba mész, ne csodálkozz, hogy a viasz nem akar fent maradni, mert nem tud kapaszkodni a lakkodon. Meg a kosz se, nyilván...

Úgy működik, hogy a kasztnira és a mikroszálas kendőre is kell spriccelni az anyagból, és szépen eloszlatni a felületen, majd fél perc múlva, amikor kicsit megszikkadt, egy másik mikroszálas kendővel fényesre törölni. Magic! Tíz éve ilyet használok, tökéletesen működik. Egyre kell vigyázni: a tűző napon felhevült autó letisztítására ez sem alkalmas, ahogy más sem.

Öregautósok is nagyon szeretik, mert nem kell félni az utastérbe és a szellőzőbe jutó víztől, a fiatal autók tulajdonosai meg azért szeretik, mert nem karcolja össze a fényezést. Szemben a kefés vagy a forgós mosóval, ami meg de. Az már tényleg csak plusz pont, hogy bizonyos fokig UV álló védőréteget képez, ami miatt tovább marad tiszta szép és egészséges a fényezés. Ha láttál már hámló lakkú, dél-Európából származó autót, tudod, mire gondolok.

A felnire és a fényezett fém és műanyag felületekre is tökéletes a Lotus Ultra Nano Wax névre hallgató gyorsviasz lehozza a fékport, meg a mindent, ami nem odavaló. 
A fényezés magasabb szintű védelmére vedd a  Lotus Cleaning Ceramic Detailing Kit-et. Ez az a cucc végi a legjobban a az autót.

Ne hagyd ki a kosárból a gumiápoló szereket. 
És végül a lényeg. 

Az összes olyan részt, amit gyakran fogdosol, fertőtlenítő kendővel rendszeresen töröld át: a külső kilincs, mindkét oldalát, a csomagér nyitót, a tanksapkát. A belső kilincset, a kézifékkart, a váltókart, a gyakran használt kapcsolókat, a kormánykereket, az indexkart, de még. computer nullázógombját is. Működj, mint egy CSI szereplő, aki mindenáron el akarja tűntetni az ujjlenyomatokat. Mit érsz el ezzel? Nem fertőzöd össze se magad, se mást.

A klímatisztítás is olyan, amit a pollenszűrő cserével együtt érdemes megcsinálni. Léteznek a habok, meg a bomba, a dolgát mind jól tudja, kiöli a gombákat, és a mindenféle nemkívánatos vackokat a szellőzőrendszerből. Ha ezzel megvagy, elmondhatod, hogy mindent megtettél az autód és a saját egészségedért.