Magnatec – az urbánus cimborád
Kuplung, egyes, kuplung üres, kuplung egyes, kuplung üres. Ha ez neked is ismerős, tudod, miről fog szólni a cikk. Az autógyártók már száz éve rájöttek, hogy ha a motor nem jár, nem is fogyaszt. Eltekintve az üzemanyag rendszer tömítetlenségéből származó extrém eseteket, de érted.
Szóval, ha a motor nem jár, az autó nem fogyaszt. Ez a százéves tudás akkor értékelődött fel igazán, amikor olyanok lettek a városi dugók, hogy ihaj. Amikor többet állsz, mint mész. Ennek ellenszeréül, úgy 10-15 éve elkezdtek elszaporodni a Start-stopos rendszerek. Ez úgy működik, ha a dugóban, vagy a lámpánál megállsz, és ez 1-2 másodpercnél tovább tart, az autó leállítja a motorját. És csak akkor indítja újra, amikor kinyomod a kuplungot, vagy leveszed a lábad a fékről, ha automata. Onnantól megint jár, a következő megállásig, tehát egészen 5 méter múlva ismét megáll. És ez ismétlődik egész nap. Ha valami nem tesz jót a motornak, az ez.
A start-stopos rendszerek elterjedése viszont magával hozott egy problémát, mégpedig a gyakori indítás problémáját. Mint tudjuk, a motor indításkor kapja a legnagyobb terhelést, különösen hidegindításkor, de egy sima indítózást se köszön meg, mert amíg felkapja az olajat, addig arra kell hagyatkoznia, ami ott maradt az utolsó megállítás előttről.
Az olajgyártóknak is utána kellett menni a folyamatnak, mert a korábbi olajok mérsékelten voltak alkalmasak a feladatra. A Castrol MAGNATEC DUALOCK technológiája a Castrol mérnökei és a világ egyik vezető egyeteme által több mint 10 évig végzett kutatás-fejlesztés eredménye. A DUALOCK technológia világelső, amiért különböző védőmolekulák kombinációját egyesíti, amelyek aztán összezárnak a felszínen hatásos védőpajzsot képezve ezzel.
A szabadalmaztatott DUALOCK technológiával rendelkező Castrol MAGNATEC jelentősen csökkenti a motorkopást, miközben folyamatos védelmet biztosít minden egyes motorindításkor a mai dugókra jellemző üzemeltetési körülmények között, főleg a Start-stopos autóknál.
Hogy mi az eredmény? A motorindítás közbeni és az üzemi leállítások okozta kopás egyaránt jelentősen csökkent, ami akár 50%-ot is jelenthet.
A Magnatec Dualock olajok 5W30-tól 10W40-es viszkozitásig érhetők el, míg a speciálisan start-stopos motorokhoz valók 0W30 és 5W30 közötti viszkozitást tudnak.
A viszkozitás kiválasztása után nincs más dolgod, mint kiválasztani a megfelelő szabványt, amit az autód gépkönyvében találsz. De szerencsére a Magnatec Dualock és Magnatec Stop-Start olajok a mai kor elvárásaihoz igazodó megfelelőséggel kaphatók, szinte minden szabványt teljesítenek.
A lenti szabványokra kattinva erről magad is meggyőződhetsz, és ki is választhatod a neked megfelelőt.