Blog
2019.12.27 22:24

E10. Barát vagy ellenség?

E10. Barát vagy ellenség?

Amikor arcon csap a valóság, mert látszik, hogy a törvényalkotó soha az életében nem spórolt még nyári munkából négyes Golfra.

Amikor arcon csap a valóság, mert látszik, hogy a törvényalkotó soha az életében nem spórolt még nyári munkából négyes Golfra. 

Nem baj, egy dologgal több, amire figyelni kell, ha hibridet vezetsz, vagy van egy hobbiautód, motorod, amivel csak a saját örömödre mész. De ha kerted van, és használsz láncfűrészt, vagy motoros fűnyírót, fűkaszát, akkor az is érdekel, melyik kerti gépbe jó az e10? Eddig is beleromlott a benzin a téli állás alatt. Nyálkás fehér váladék vált ki belőle, véletlenszerű helyeken eltömítve az üzemanyagrendszert, kvázi többszázezres javításokat okozva.

Gondoljatok bele, egy hengerenkénti karbis régi japán motor üzemanyag rendszerébe, vagy egy duplakarbis Alfáéba, ha beleromlik a benzin. Azt megbontani és kipucolni már önmagában tétel, már csak az E10 miatt tönkrement tömítéskészlet is tízezres nagyságrendű. Ha van hozzá egyáltalán.

Aztán ott egy Prius vagy tetszőleges konnektoros hibrid. Ha konnektorról használod, mert elég a napi 30 -70 kilométer, amit villanyról megteszel naponta, máris beüt a baj. Az Ethanol önmagában nem tesz kárt a rendszerben, viszont a bomlásterméke ugyanúgy lerakódik, és dugulást okoz. Két választásod van, hogy milyen benzint tankolj a hibridbe.  

Vagy megveszed a 100-as versenybenzint, amiben nincs Ethanol, vagy folyamatosan benzin stabilzátor adalékot használsz, ezt ki kell számolnod, melyik éri meg neked jobban. Az adalék, vagy a 100-as benzin, aminek majd 100 forinttal több literje a sima E5 vagy E10 nél.

Az irányadó, hogy például a Honda azt mondja, 2 hét alatt romlik meg az új benzin. Akkor most barát, vagy ellenség?