Rettegett füstök és orvoslásuk - fehér, világosszürke füst a dízelből
Az autó elég bonyolult szerkezet, nem elvárható, hogy minden autót használó ember olyan szinten értsen hozzá, hogy eleve észrevegye, ha füstöl, arra meg végképp nem kötelezhető senki, hogy a füst színéből, mennyiségéből következtetéseket vonjon le. Erre vagyunk mi. Most elmondjuk, melyik füstnél mire számíts. 4. rész
Az autó elég bonyolult szerkezet, nem elvárható, hogy minden autót használó ember olyan szinten értsen hozzá, hogy eleve észrevegye, ha füstöl, arra meg végképp nem kötelezhető senki, hogy a füst színéből, mennyiségéből következtetéseket vonjon le.
Erre vagyunk mi. Most elmondjuk, melyik füstnél mire számíts.
Alapozzunk. Normál üzemi használatban elvileg nem kellene füstnek látszani a kocsi mögött. Semmilyen füstnek. De akkor sem kell feltétlenül aggódni, ha van valamilyen.
Fehér, világosszürke füst a dízel motorból
Hidegindításkor normális nagyon kevés fehér kondenzációs pára a kipufogóból. De csak akkor és csak kevés. Semmilyen más esetben nem elfogadott a fehér füst a dízelből.
Ha dízeled van, több dolog miatt is lehet fehéres, inkább világosszürke füstje, ami ráadásul büdös is. Valamelyik injektor vagy porlasztócsúcs hibájára is utalhat, olyan módon, hogy nem az égéstérbe kerül az üzemanyag, hanem mellé. A motor oldalára. Ez általában annyira büdös, hogy azonnal megérzed.
Ha rossz gázolajat tankoltál, szintén okozhat ilyesmit. Tolj bele egy dízel rendszer tisztító adalékot, mert ez nagyon betyár és minden koromként ráégett anyagot újra éghetővé tesz, azaz likvidálja a rossz gázolajnak a porlasztócsúcsokon lerakódott maradékát. Ezen kívül tankolj rendes üzemanyagot, és nem fog ilyesmi előfordulni. Ha nem sikerül, folyamatosan javítsd a gázolajad éghetőségét ezzel.
Dízelnél a legkellemetlenebb problémák egyike a kompressziócsökkenés a motorban. Nagy pech, sok pénz. Erre pedig használj fémkerámiás adalékokat. Amit mi árulunk, azokban képtelenség csalódni.