Utcáról beszűrődő karistolás, szitkozódás?
Még süt a nap, de bármelyik reggeledbe vaskos késést véshet a szélvédőre fagyott pára. Szép az ősz, de a váratlan 5-10 perces szélvédővakarásnál kevés idegesítőbb dolgot tudnék felsorolni.
Még süt a nap, de bármelyik reggeledbe vaskos késést véshet a szélvédőre fagyott pára. Szép az ősz, de a váratlan 5-10 perces szélvédővakarásnál kevés idegesítőbb dolgot tudnék felsorolni.
Amikor még leviszi a reggeli lecsapódást az ablaktörlő, kapcsolódjon fel a fejedben a jelzés: téli szélvédőmosót betöltöttem? Tudod te miért fontos ez, ha neked is hiúsította már meg a reggeli munkába indulást egy alattomosan befagyott nyári szélvédőmosó. És általában nem a tartályba fagy bele, hanem a csőbe, meg a spricnibe, csak, hogy bosszantóbb legyen. aztán keresgélheted a mélygarázsokat, vagy állhatsz a napra, hogy kiolvadjon.
Ugyanitt ne felejtsd el a fagyálló frissítését, cseréjét se. Nem tudhatom, képben vagy-e vele, de a fagyálló neve vaskos alulpozicionálás. Sokkal kevesebbet állít magáról, mint amit valójában tud. Ugyanis nem csak fagyot áll, de ő keni a vízpumpa tengelyét, gondoskodik arról is, hogy a radiátorok tegyék a dolgukat, és ne korrodáljanak , és ne okozzanak dugulást a keringési rendszerben. Aztán feladata még, hogy nyomás alatt 100-110 fok felett se forrjon, magyarul akkor se váljon gőzzé a rendszerben, amikor valami műszaki gond adódik, és nagyon nagy szükség van a hűtésre. Mondjuk megragadt a termosztát.
Ezt a gyártók okos adalékolással, és biztos kezű kémikusokkal érik el. Ne gondoljátok, hogy maximum kétévente nem kell cserélni, mert a végtelenségig nem őrzi meg a fenti tulajdonságait. Hogy hogyan romlik? Például csapvíz kerül bele. Vagy egy repedt visszafolyócsőből külső szennyeződés éri, növényi maradék, olyasmik, aminek a bomlásterméke megváltoztatja az összetételét. Hűtőcserénél sem ildomos ugyanazt visszatölteni, nézd meg egyszer, milyen rozsdalé jön le ilyenkor a motorból. A fagyálló színére figyelj, a gyártó előírja, a rózsaszín kell-e bele.
A kétévenkénti cseréről jut eszembe, a fékfolyadék. Hát én idén az egyik ritkábban használt autómban kicseréltettem, és lett rajta fék, a korábbiakhoz képest. És ne hidd, hogy ezer éves volt. Csak másfél. Szóval másfél év alatt is érezhetően romlik a hatásfoka, csak sajnos nem veszed észre, mert apránként történik mindez. Viszont, ha új lesz benne, ott egyből feltűnik a különbség!
Szinte kész is vagy, és felkészültél a télre, de van pár apróság, amit a fentiek mellett dobálj be a kosárba: zárolajozó, belső oldali párásodásgátló spré, és a pollenszűrő.
Mindent megtettél, mehetsz.
Ja, még valami. Motorosok és bringások is bőven vannak még az úton rájuk is figyelj oda, mert ugyan reggel deresedik, de napközben bőven motorozható idő van, hiszen a 15-20 fok eső nélkül az egyik legjobb a motorozásra. Erre nemrég adtunk is egy jó ötletet a motorosoknak.