Blog
2019.02.05 18:59

DPF tisztítási módszerek

DPF tisztítási módszerek

Durva költségek jelentkezhetnek az EURO5 DPF részecskeszűrővel kapcsolatban. A spórolás mikéntje a cikkben. Olvass keveset és spórolj rengeteget!

DPF tisztítás, javítás szervizben és házilag

Azért tisztítjuk, mert beszerelték

Durva ez az EURO5 környezetvédelmi besorolás, sőt az EURO6 még annak a kibocsátási értékeit is megfelezi! Lassan tisztább a kipufogógáz, mint a beszívott levegő. Az EURO5 koromszemcse méretre és darabszámra (!) vonatkozó előírását DPF nélkül képtelenség teljesíteni a dízel autókban, ezért az kötelező gyári „extra” lett az EURO5 szabvány bevezetésétől. Sokan nem is gondolnák, hogy a DPF-fel a jármű egyik legérzékenyebb és legköltségesebb részét kell plusz súlyként cipelnünk 2009 óta, egyes típusokban pedig már régebb óta. Ha eltömődik, a javítási költség súrolja a milliós határt, ezért több megoldás is létjogosultságot szerzett. Szeretnélek elvezetni a legolcsóbbhoz, ami időben jócskán kitolja a legdrágább megoldás szükségességét.

A hivatalos szervizben hihetetlen dolog történik ”“ kényszerített kiégetés

Eltömődés esetén legtöbbször rácsatlakoznak a computerre, kikényszerítik a regeneráló fázist és  percekig pörgetik a motort 3-4000-es fordulaton. Nos, ezt Te is megtehetnéd 130-cal negyedikben egy autópályán.
Ha nem hoz eredményt a kényszerégetés, teljes csere szükséges (akár 6 db nulla is lehet a költségszámlán), vagy esetleg....

DPF szűrőbetét mosása

Az eljárás hivatalos, így léteznek rá speciális mosó berendezések. Ezekben a magas nyomású tisztítógépekben végzett gépi tisztítás eredményes lehet, de elképzelhető, hogy a szűrő nem éli túl, vagy csökken a hatásfoka. Ilyen szervizekben érdemes a legalább egy éves garanciát vállaló műhelyeket választani.

DPF kiiktatás (illegális megoldás)

Ha az illegális végleges kiiktatás mellett döntesz, aláíratnak veled egy papírt, hogy saját felelősségedre kiiktatják a DPF-et. Az autó üzemképes marad, emellett szuperül jön-megy és eladás előtti autóknál sajnos sokszor észre sem vesszük. Természetesen legkésőbb 2 év múlva, az első műszaki vizsgáról garantáltan rendszámmal az autó nélkül, vagy az autóval rendszám nélkül fogsz hazajutni.
A DPF ideiglenes kiiktatása olykor diagnosztikai célból indokolt, ha fennáll a gyanú a túlzott koromképződésre, valamelyik DPF előtt működő rendszerben. A hiba megállapítása és javítása után a DPF-et vissza kell kapcsolni. Azt eddig senki nem erősítette meg, hogy létezik-e „kikapcsolás” funkció egyáltalán”¦

Szűrő csere

A szűrő cseréje csak a többi rendszer elem cseréjével, felújításával együtt javasolt. Ez pontot tesz arra a szándékra, hogy csak a szűrőbetétet cseréljem ki.

Teljes csere

A rendszer teljes cseréje a legbiztosabb, de a legköltségesebb megoldás is egyben. Sokan mégis gondolkodás nélkül ezt választják.

DPF tisztítás házilag

A házi tisztítás csak annyiban az, hogy nem igényel szervizt, sőt még a motorháztető felnyitását sem. A speciális koromégést könnyítő adalékokkal még egy eltömődött szűrő is regenerálható, elkerülve költséges vagy bizonytalan szerviz megoldásokat. Ezek az adalékok bármely szerviz megoldásnál olcsóbbak és eredményük a tiszta, sőt hosszú ideig tiszta DPF szűrő. Használatuk minden 2014 előtti autóban javasolt EURO4 és EURO5 besorolású dízelekben, minden 10.000 városi kilométer után.

Ha kíváncsi vagy, mi mennyibe fáj, számold át velünk a DPF tisztító eljárások költségeit

DPF tisztító adalékaink és kormolás csökkentő adalékok