Az EURO5 dízeled megmentése - DPF trükkök 2007 után
Minden új technológia újfajta törődést igényel. Ha dízel autódban van DPF részecskeszűrő, máris kopogtat az eltömődés réme, vagy valaki egyszerűen csak kiállít a nevedre egy többszázezres javítási számlát. A számla kiállítását azért el lehet halasztani és a szervizköltség is csökkenthető.
A városi életmódod miatt és mert”“ ebben a modern atomkori évben, 2019-ben ”“ sincs „tiszta” dízel égéstér, az EURO5 és EURO6 normás dízel motorok DPF-jei bizony képesek korommal telítődni és tönkremenni. Kezeld elkerülhetetlen tényként, hogy a világ összes dízel autójában kizárólag a gázolaj cseppek külső héja hevül át annyira, hogy teljesen elégjen. A csepp el nem égett magja haszontalan fekete pöttyként repül a levegőbe. Ez az üzemanyag minden egyes cseppjére vonatkozik. Ha a pöttyöt nem állítjuk meg szmog lesz és megbetegszünk. Ha szűrjük, eltömődhet a szűrő.
Miért baj, ha a szmog egy része dízel pöffenet?
A dízel pöffenetben annyira aprók a koromszemcsék, hogy ellenreakció nélkül jutnak át a szervezet természetes szűrőmechanizmusán. Gondolhatod, mit szólnak hozzá a sejtjeid! Szóval inkább szűrjünk, amennyire csak lehet. Itt is van mindjárt az erre szolgáló DPF részecskeszűrő.
Az EURO1 környezetvédelmi norma határozta meg először a dízel autókból kipöföghető korom részecskék méretét 1992-ben. 2009-ben az EURO5 már a részecskék megengedhető darabszámát (!) is korlátozta. Az EURO5 bevezetésekor már kötelező volt a katalizátor és az EGR (kipufogógáz visszavezetés), de az egyre szigorúbb új értékeket részecskeszűrő nélkül már képtelenség volt teljesíteni. Így szülte EURO5 anyuka a DPF-re anyakönyvezett gyermekét, akivel azért van egy kis probléma...
Rossz az EURO5?
Dehogy rossz, csak a DPF gyakran képes eltömődni. Más baja nincs és majd”™ milliós cserével orvosolható is a probléma. Na, ez szuper!
Most akkor eltömődik, vagy csak képes?
A helyzet az, hogy a szűrő hamar megtelik, de az autó hihetetlenül hatékonyan kikormolja, amint megneszeli a szűrő két végén lévő légáramlás vészes különbségét, azaz a dugulás kezdetét. Városi forgalomban ehhez a kikormoláshoz a motor egy fontos hozzávalót nem tud előállítani, így akármennyire igyekszik a computerünk, soha nem tudja elindítani a regenerálást. Na, pont ez a probléma. A városban használt DPF-es dízelek fuldokolnak a korommal telt DPF szűrőbetétjükben.
Mi kéne az égetéshez?
Úgy 550-600 Celsius fokos forróság a szűrőben. Városban ez 30 perces járatás után is csak 300-400 fok lehet, ez viszont édeskevés. A megoldás az volna kedves polgártársak, hogy irány az autópálya úgy fél órára, mert a tartós 2500-3000-es fordulatszám felforrósítja fel megfelelően a szűrőt. Ekkor a DPF regenerációt jelző lámpa illedelmesen kigyullad és barátságosan sárgállik úgy 4-8 percig. Na, ez a kikormolás, ami után egészséges részecskeszűrővel vetheted magad újra a városi dugókba. Óvatosabbak ezt két hetente megcsinálják, de legalább 5-8 ezer kilométerenként. Van azonban, hogy néha ők is elfelejtik, merre van az autópálya”¦
Ezzel a trükkel menthető meg az EURO5
Az EURO5-nek megfelelő motorok DPF szűrői tehát még képesek az eltömődésre, de mi van, ha azt mondom, nem kell a sztrádán döngetni órákat, hogy regenerálj? Mondok egy magyarázatot is hozzá: nagyon alacsonyra tolhatod a korom gyulladáspontját. Néhány piacvezető adalékfejlesztő terméke képes erre, sőt a már eltömődött szűrőket is képes regenerálni, tehát egyenlőre nem kell abba a drága szervizbe vinni az autót, sőt a motorháztetőt sem kell felnyitni. Az adalékkal történő tisztítás néhány ezer forintból megoldható és ha még nem tömődött el, a folyamatos tisztán tartásra már most ajánljuk! Az adalékok alkalmazásával jócskán meghosszabbíthatjuk az örömautózást.
Itt találod a DPF tisztítókat, amivel megmentheted az eltömődni képes EURO5 dízeledet